antezare

به گزارش روابط عمومي بسيج كاركنان دانشگاه فردوسي با همكاري بسيج اساتيد استان خراسان رضوي سلسله نشست هاي جهاد تبيين با موضوع تبيين جامعه شناختي نا آرامي هاي اخير با حضور دكتر علي انتظاري رئيس دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبائي تهران برگزار شد.

اين مراسم در روز چهارشنبه 7 ديماه 1401 در ساعت 12 الي 14 با حضور اساتيد ،كاركنان و برخي دانشجويان در محل آمفي تئاتر رودكي برگزار گرديد.

علي انتظاري ضمن خرسندي از حضور در جمع فرهيختگان دانشگاهي بيان نمود:

موضوع ناآرامی های اخیر همه ما را درگیر خودش کرد و البته اين نوبت جنسش از بقيه متفاوت و وضعيت معيشي كه هيچ بلكه بعد اصلي يعني مسئله فرهنگي در تيررس دشمن بوده است

ماجامعه اي هستيم كه تحت فشار هاي زياد دروني و بيروني تا به اكنون دوام اورده ايم و البته انديشمندان زيادي داريم كه به حساسيت علوم اجتماعي در دانشگاهها توجه نشان داده اگر چه در برخي جهات به نفع مملكت نبوده است

دانشی در دانشگاه های معتبر جهان مثل هاروارد شکل گرفته تحت عنوان علوم اجتماعی محاسباتی. کارش این است که بیگ دیتا هارا بشناسد و مدیریت، کنترل و پیش بینی کند. الگوریتم رفتارهای شان را دربیاورد و با توجه به هوش مصنوعی پیش بینی کند اگر محرکی وارد شد، این ها چه رفتاری می کنند.

این یک خبر حاشیه ای نیست و این در متن زندگی ما بوده و تمام زندگی ما درگیر ان هست.  ما دائما داریم داده تولید می کنیم از لباس خریدن گرفته تا ابراز احساسات مان و این داده ها در حال ثبت و ضبط است و مدیریت میشود و مدیریت اش هم دست آدم های صالح نیست

این اتفاقی که افتاد درکشور ما تست بود و شاخصه هم دارد این که در گروه محدود تست شد و میخواستند ظرفیت ها را ببینند و مقاومت ها را شناسایی کنند و آثارش را درگروه های دیگر ببینند.عملیات اصلی در راه ميباشد و قطعا مشغول تجزیه و تحلیل واکنش هایی هستند که تست شان داشته است.براساس تجزیه و تحلیل این داده ها چه واکنش هایی را می‌خواهند رقم بزنند، مثل بازی شطرنج است.

- نه تنها ایران بلکه همه جهان درگیر مدیریت سبک زندگی خواهند شد توسط کسانی که دسترسی دارند به داده ها و البته دانش آن را هم دارند.

- ما اگر در دانشگاه بخواهیم اقدام شایسته ای بکنیم باید مقداری وقوف بیشتری در رشته ها داشته باشیم

- ضعف هایی که ما در مدیریت افکار عمومی داریم. مشکل حکمرانی این هست که عمدتا واقع گرا بودند یعنی میگفتند ما وظیفه داریم عدالت را برپا کنیم برای رفاه مردم اقداماتی را انجام دهيم غافل ازاینکه مهم تر از خود رفاه، از خود عدالت، از خود امنیت، احساس مردم بود. شمااگر دنیایی از این ها را ایجاد کردید ولی احساس را ایجاد نکردید انگار کاری انجام ندادید.

در پایان بیان نمودند: بسیج یکی از کارهایی که باید بکند این هست که اساتید بسیجی خودشان همدیگر را پیداکنند و باهم ارتباط شبکه ای داشته باشند ما گسست نسلی نداریم، گسست اجتماعی داریم. نسل مومن و انقلابی و بسیجی و یک طیف هستند. البته، جوانان امروز، جوانان قبل نیستند بلکه گونه های مختلف جوانان برخورد داریم حضرت آقا هم فرمودند: "ذائقه گونه های مختلف جوانان امروز را باید در فعالیت های فرهنگی مان مورد توجه قرار بدهیم."

.

آمار بازدید

206980
 امروز67
 دیروز671
 This_Week3234
 This_Month14194
 تمام بازدیدها 206980