نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه در حقيقت سمبلی برای حركتی فرهنگی است

علت نامگذاری اين روز با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه در حقيقت سمبلی برای يك حركت، پيوند و نهضتی فرهنگی در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه كشور و امت اسلامی و امت انقلابی ايران است.

حجت‌الاسلام «محمد اكبری»، رئيس دانشكده علوم قرآنی ملاير، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نبايد مختص به يك روز باشد بلكه بايد در طول سال جاری و باقی باشد.

وی بيان كرد: علت نامگذاری اين روز با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه در حقيقت سمبلی برای يك حركت، پيوند و نهضتی فرهنگی در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه كشور و امت اسلامی و امت انقلابی ايران است.

وی خاطر‌نشان كرد: حوزه و دانشگاه دو درخت تنومند اسلام هستند كه از قرآن و حقايق آسمانی تغذيه می‌كنند و ثمره آن كه در چهار فصل ارائه می‌شود كه شامل هر نوع كمال، نيكی و ارزش‌های متعال انسانی است.

وی افزود: هدف از نزول قرآن رسيدن به هدف خلقت انسان يعنی رسالت‌شناسی و وظيفه‌شناسی است.

حجت‌الاسلام اكبری خاطر‌نشان كرد: اگر وحدت بين اين دو ارگان تحقق يابد آثار و بركات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی اظهار كرد: انسان دارای دو بعد روح و جسم است و هر بعد دارای نياز‌های مخصوص به خود است.

رئيس دانشكده علوم قرآنی ملايراضافه كرد: از آنجايی كه روح نيازمند علم، حكمت، معنويت، روحانيت، اتصال به عالم غيب، عبوديت و بندگی است و نهادی با عنوان حوزه تامين‌كننده نيازهای روحی انسان به حساب می‌آيد كه همه تلاش آن ترقی روح انسان است.

اكبری در ادامه گفت: دانشگاه بعد تامين‌كننده نيازهای جسمی و فيزيكی انسان را شامل می‌شود.

وی افزود: به فرموده پيامبر اكرم(ص) علم دارای دو بعد است يكی دين‌شناسی كه در حوزه و ديگری بدن‌شناسی است كه در دانشگاه به آن پرداخته می‌شود.

وی اضافه كرد: رشته‌های فيزيك، هندسه، فناوری، تجربی و بيشتر رشته‌های علوم پايه در دانشگاه‌ها تدريس می‌شود و در حقيقت به بعد فيزيكی انسان می‌رسد.

رئيس دانشكده علوم قرآنی ملاير تصريح كرد: وحدت حوزه و دانشگاه مكمل تعالی رشد و بالندگی فكری، اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اجنماعی و روحی انسان محسوب می‌شود.

وی اظهار كرد: اعتقاد من بر اين است كه با ايجاد دفاتر در شهرستان‌ها عاملی برای تقويت حوزه و دانشگاه را ايجادكنيم و همواره به دنبال تقويت اين دو نهاد مهم در جامعه باشيم.

وی اضافه كرد: فطرت انسان تشنه حكمت و معرفت است و اين حكمت توسط حوزه و دانشگاه متقابلا به انسان ابلاغ می‌شود.

وی يادآور شد: همانگونه كه در عصر كنونی همگانی شدن دانش كامپيوتر و فناوری اطلاعات باعث جذب و علاقه مردم شده است حوزه و دانشگاه بايد درصدد ترويج و توسعه مبانی الهی و آسمانی باشند.

وی اضافه كرد: همانگونه كه ميدانيم هيچ مذهبی به اندازه اسلام به حكمت و معرفت قداست نداده است و وحدتی كه بين حوزه و دانشگاه وجود دارد به اين قداست ارزش داده است.

حجت‌الاسلام اكبری افزود: الفتی كه بين حوزه و دانشگاه است بسيار اميدوار كننده است زيرا از دانشمندان و صاحبنظران حوزه برای تدريس در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود و اين نشانگر وحدت موجود بين اين دو نهاد است.

وی تصريح كرد: چنانچه موانع بر سر تحقق حوزه و دانشگاه برداشته شود به جايی می‌رسيم كه جامعه اسلامی را به عنوان يك مكتب و الگو جهت رشد و توسعه معرفی می‌كنيم.

وی اظهار كرد: مكتب اسلام بسيار عميق، پويا، بالنده و جوابگو برای همه انسان‌ها در عصر حاضر خواهد بود.

وی در پايان افزود: امروزه نياز به وحدت نسبت به گذشته بيشتر احساس می‌شود چرا كه دشمن به تمام قوا به مقابله با اسلام و ايران حمله كرده است و حوزه و دانشگاه با وحدت خود در مقابل سد دشمنی‌ها بايد بايستد.

آمار بازدید

206837
 امروز595
 دیروز655
 This_Week3091
 This_Month14051
 تمام بازدیدها 206837